środa, 6 sierpnia 2014

Rogaliki z jeżynami

Świeżutkie, pachnące, soczyste... rogaliki krucho-drożdżowe...


Składniki:

  • 30g drożdży
  • 1 łyżka cukru
  • 125g maślanki (u mnie o smaku pieczonego jabłka)
  • 260g mąki
  • 1 łyżeczka soli
  • 75g margaryny
  • 75g smalcu
+
  • jeżyny (ok. 400g)
  • 1 jajko
  • cukier trzcinowy




Najlepiej, żeby wszystkie składniki, za wyjątkiem tłuszczów, miały temperaturę pokojową. 

Rozrobić drożdże z cukrem.

Mąkę dokładnie wymieszać z solą i posiekanym tłuszczem.

Drożdże wymieszać z maślanką i dodać do mąki posiekanej z tłuszczem. Całość dokładnie wymieszać.

Przykryć ciasto i odstawić do wyrośnięcia na ok 30 minut

Podzielić ciasto na 2 części. Część ciasta wyjąć na dobrze obsypaną mąką stolnicę, oprószyć mąką i delikatnie zagnieść w kulę. Rozwałkować na kształt koła --przeciąć na 8 części (trójkątów).
[jeśli chcemy duże rogale, formujemy większe koło lub przecinamy je na 4 części]


Na każdym ułożyć kilka jeżyn, zawinąć tworząc rogaliki. Ułożyć na blaszce wyłożonej pergaminem, odstawić na ok. 10 min. do wyrośnięcia.

Posmarować rogaliki roztrzepanym jajkiem, posypać cukrem.

Piec ok. 21 - 22 min. w temperaturze 200C.

Smacznego!



Ps. 
Z reguły przygotowuję podwójną porcję ciasta. Nadmiar można rozwałkować, ułożyć na papierze do pieczenia, przykryć folią spożywczą, zwinąć w rulon i zamrozić.

10 komentarzy:

  1. Ooo, kolejny ciekawy pomysł na wykorzystanie jeżyn. Zapiszę sobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz robiłam z jeżynami, ale na pewno nie ostatni :)

      Usuń
  2. A ja w tym sezonie nawet jeszcze jeżyn nie jadłam :/ Muszę szybciutko nadrobić. Rogaliki śliczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sezon w pełni, więc nic straconego :)
      Dziękuję!

      Usuń
    2. W zeszłym roku się jakoś nie zebrałam, ale w tym już tak, nie zapomniałam o tym przepisie :) Efekty można podejrzeć u mnie na blogu, oczywiście nie przywłaszczyłam sobie zasług i jest odsyłacz tutaj. Bardzo dziękuję przepis i pozdrawiam.

      Usuń
    3. Cieszę się, że udało się wypróbować :)

      Usuń
  3. Dziś będę robiła, mam nadzieję że się nie zawiodę ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieję :) Podziel się wrażeniami po :)
      U mnie te rogaliki idą 'blachami' :)

      Usuń