poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Sernik Caffe Latte

Puszysty, delikatny, lekki...


Składniki:

  • 1kg twarogu sernikowego ( z wiaderka)
  • 100g śmietanki 30%
  • 165g cukru
  • 1 aromat waniliowy
  • 5 jajek
  • 6 łyżek kaszy manny 
  • 9 łyżeczek cappuccino w proszku
  • 3 łyżeczki kakao
  • 3 łyżki gorącej wody

Zmieszać twaróg, śmietankę, cukier, aromat, jajka i kaszę - podzielić na 3 części. Jedną wylać do keksówki wyłożonej pergaminem.

Cappuccino rozpuścić w gorącej wodzie - dodać do pozostałej masy serowej. Połowę przelać do keksówki. [wlewamy delikatnie, najlepiej po łyżce, by warstwy się nie zmieszały]

Do ostatniej części dodać kakao - wymieszać i delikatnie wlać do formy.

Piec w piekarniku nagrzanym do 150C przez 1h 40min.

Po upieczeniu pozostawić w formie w uchylonym piekarniku do całkowitego wystudzenia.

Oprószyć kakao.

Smacznego!

29 komentarzy:

  1. Wygląda po prostu przepięknie.. Bardzo efektowny sernik :)
    Pozdrawiam i zapraszam www.mybettermeals.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ślicznie wygląda :) a smak mogę już sobie tylko wyobrazic jak na razie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo delikatnie i leciutko. Boski!

    OdpowiedzUsuń
  4. proszę powiedzieć jakiej wielkości ma to być keksówka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam w keksówce 36x12cm (górne wymiary),ale ciut krótsza też by mogła być.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam zamiar upiec ten serniczek. A, że dopiero raczkuję w temacie ciast i muszę wszystko wiedzieć to mam pytanie:).Serniczek wygląda jakby miał cztery warstwy. Nad tą z kakao jest jeszcze jakaś tak jakby jaśniejsza?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój serniczek rzeczywiście ma 4 warstwy,ponieważ wyszło mi za mało masy i dorabiałam :) W przepisie są podane docelowe ilości :)

      Usuń
  7. Wygląda przepysznie! Myślisz że maluchom będzie smakował? Widząc przepis wiem, że mi na pewno, a czy małym jurorom? Pozdrawiam i zapraszam do odwiedzenia mnie! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Myślę, że małym smakoszom sernikowym na pewno zasmakuje! :)
      Biegnę z rewizytą! :)

      Usuń
  8. a można ten sernik robić na kruchym spodzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez problemu można go zrobić na kruchym spodzie, choć moim skromnym zdaniem cały jego urok polega na braku spodu :)

      Usuń
  9. Zrobiłam... i wielki zawód. W smaku jest nijaki - niestety żałuję. Teraz muszę dodać to niego konfitury. Pozdrowienia, Irena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irenko, zależy jakiego smaku oczekiwałaś ;) Jeżeli użyjemy dobrego jakościowo sera i dobrej kawy cappuccino nie wyjdzie nijaki :)

      Usuń
  10. Sernik wyszedł z pieca godzinę temu, a już nie ma pół blaszki - jest rzeczywiście lekki i puszysty! Waniliowy smak fajnie się komponuje ze smakiem capucino.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wydaje mi się że toż sama perfekcja -profesjonalny kunszt prosto z magii-Gdybym nie czytał treści przepisu pomyślał bym że to odbicie lustrzane z sernika na zimno -a to niespodzianka -Bo to przeżycia bajkowe widziane oczami wyobraźni z marzeń sennych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech do perfekcji jeszcze spooooro brakuje, ale staram się, staram :)
      Dziękuję za wizytę i komentarz :)

      Usuń
  12. Serniczek dzisiaj zrobiłam, smakowo bardzo dobry, niestety efekt wizualny zupełni inny niż fotografia. Sernik pięknie urósł w piekarniku ponad keksówkę. Niestety po wyłączeniu piekarnika sernik upadł strasznie :( Dlaczego ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sernik z reguły opada, gdy za szybko zmieni mu się temperaturę po upieczeniu. Zdarza się, że opadanie, gdy za bardzo 'wstrząchniemy' blachą przy wyjmowaniu go z piekarnika lub gdy sernik jest z pianą białek podczas jej dodawania niezbyt delikatnie wymieszamy.

      Usuń
    2. Rozumiem, że opada, ale mój po prostu się zapadł. Część z kakao po prostu wciągnęło :( Po wyłączeniu piekarnika, sernik jeszcze zostawiłam w piekarniku, przy otwartych drzwiczkach, serce mi pękało jak widziałam jak upada. W piekarniku urósł pięknie ponad keksówkę, a później go wciągnęło :(

      Usuń
    3. Ojoj! To aż niewiarygodne! :( Strasznie mi przykro...nigdy mi sernik takiego numeru nie odstawił...Może spód się nie dopiekł? Sprawdzałaś patyczkiem? :O

      Usuń
  13. Mam spore doświadczenie w pieczeniu ciast. Serniki w moim wykonaniu smakują wszystkim (nie chwaląc się ;)), ale takiej wtopy to jeszcze nie zaliczyłam. Sernik urósł jak szalony, a po wyłączeniu piekarnika całkowicie się zapadł. Na bokach miał ok. 5 cm, a na środku ok. 2. W smaku nic ciekawego (mnie osobiście nie smakował). Szczerze nie polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie wyszedł, jak z obrazka a za specjalistkę się nie uważam ;) Wszystkim smakował - smak zależy od jakości użytych składników i jest oczywiście indywidualną kwestią - jeden lubi córkę, drugi teściową :-D

      Usuń
  14. Idealne ciasto na niedzielne spotkanie z rodziną. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń