niedziela, 16 grudnia 2012

Puszysty sernik

Ten sernik jest naprawdę godny polecenia! Pyszny, puszysty...rozpływający się w ustach! 
Ulubiony sernik mojej rodzinki :-)



Składniki: [średnia forma: 24 x 30 cm]

spód:
  • 125 g ciastek zbożowych (np. Digestive) lub herbatników holenderskich
  • 5szt. batonów Twix (2 i 1/2 opakowania)
  • 50g masła
masa:

  • 6 żółtek
  • 6 białek
  • 130g cukru (można dać więcej, jeśli ktoś lubi słodkie wypieki)
  • 1 cukier waniliowy lub 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • 1kg twarogu sernikowego 
  • 60 g masła
  • 225 ml śmietany kremówki
  • 50g mąki ziemniaczanej 

Spód:

Ciastka i Twixy zmiksować (np. w malakserze), dodać roztopione masło - wymieszać.

Przełożyć masę na blaszkę wyłożoną pergaminem - włożyć do lodówki.

Masa:

Żółtka utrzeć z cukrem, białka ubić (średnio sztywna piana).

Do sera dodać roztopione i wystudzone masło, śmietankę, mąkę ziemniaczaną - wymieszać z żółtkami utartymi z cukrem.

Dodać białka - delikatnie wymieszać.

Wlać masę na spód Twixowy, wstawić do piekarnika nagrzanego do 180C - piec 15min.

Następnie zmniejszyć temperaturę do 120C i piec 90min.

Po upieczeniu zostawić do ostygnięcia w uchylonym piekarniku, następnie wyciągnąć i po całkowitym wystudzeniu wstawić do lodówki.

Można podawać z sosem truskawkowym lub malinowym.

Smacznego!



274 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. A czy masło do spodu i do masy ma być roztopione w garnku na gazie ?

      Usuń
    2. A jak moge jeszcze rozdrobnic te ciastka i batoniki ? :)

      Usuń
    3. Można nieco zmrozić i zetrzeć na tarce o grubych oczkach :)

      Usuń
    4. A jakiej firmy uzylas twarog ? :) kupilam twarozek sernikowy hanusi Mlekowita , bedzie ok ? :)

      Usuń
    5. A jakiego twarogu sernikowego użyłaś ? :) Z tego co wiem , wiele zależy od twarogu ;)

      Usuń
    6. Każdy drobno mielony w wiaderku będzie ok. Np. Piątnica, Pilos z Lidla lub z biedronki :)

      Usuń
    7. A maslo do spodu ma byc wystudzone ? :)

      Usuń
  2. wygląda idealnie, ciekawy ten dodatek twixów do spodu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakuje lepiej niż wygląda :D Twixy dają spodowi ciekawy,karmelowy smak :)

      Usuń
  3. jak wspaniale się prezenrtuje!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyszedł na prawdę piękny:)

    OdpowiedzUsuń
  5. O la la, jak pięknie wygląda! Raz robiłam w swoim życiu sernik, wyszła tragedia z dramatem, teraz na sernik wożę się tylko do mamy, albo kawiarni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Druk...musisz koniecznie wypróbować ten przepis! Jestem pewna,że się uda! :D

      Usuń
  6. slodkababeczka17 grudnia 2012 10:02

    Musi być przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pytanie czy twarog z wiaderka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak- z wiaderka (np. Dr Oetker, Piątnica, Pilos)

      Usuń
    2. na jaka blaszke sa podane skladniki?? czy na tortownice 25 bedzie ok??
      agata

      Usuń
    3. Blaszka 22x30cm. Myślę,że tortownica 25 będzie ok :)

      Usuń
  8. Piękny! Czy śmietanka kremówka ma być ubita, czy wlewamy płynną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D
      Śmietanki nie ubijam,ale mieszam motylkiem do ubijania :)

      Usuń
    2. Smietana kremowka 30% , kupilam i jest rzadka , plynna, taka ma byc ? :)

      Usuń
    3. I taka plynna wlac :) ?

      Usuń
    4. A nie lepsza bylaby gesta ? :) bo jest np. pilos cream 30%

      Usuń
    5. Właśnie kupuję z Pilosa 30% - nie jest gęsta.

      Usuń
  9. Widze, że z wierzchu jest blady. Piekłaś go pod folią żeby się nie przypalil?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie. Sernik pieczony w temp.120C - nigdy się nie spieka! :)

      Usuń
  10. W sobotę wypróbowałam powyższy przepis... Wyszedł nie dość,że baaaardzo smaczny, to jeszcze z wyglądu jak z cukierni :)))
    Pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda bajecznie !
    http://lubieessc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo pyszny sernik!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. własnie robie ten serniczek -jeszcze sie piecze zobaczymy jaki wyjdzie trzymajcie kciuki ,zeby nie opadł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzymam :) Nie powinien opaść - nigdy nie opada :P

      Usuń
    2. Bardzo klarowny opis:)Sernik wyszedł idealnie,choć to jedno z moich pierwszych ciast :)

      Usuń
    3. Baaaaaardzo się cieszę!!!! :)))

      Usuń
  14. Moje pytanko na dziś- na jakiej blaszce piekłaś to ciasto? Chodzi o wymiary :) Niech ktoś odpisze, bo chce jeszcze dziś upiec ]:->

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobiony :D To ja z postu powyzej (pyt. o blache) Wygląda i pachnie cudnie jutro skosztuje :D no chyba, że dziś nie wytrzymam...:P Myślę jeszcze żeby zrobic polewę czekoladową. Mniam! Coś czuję, że będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D Czekam na wrażenia smakowe :))) Z polewą czekoladową też będzie wyśmienity!

      Usuń
  16. Wygląda po prostu idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zdaniem moim i rodziny sernik jest rewelacyjny :)))

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwszy raz będę piekła to ciasto, więc moje pytanie brzmi: bez proszku? budyniu??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez :) Dokładnie tak, jak w przepisie :)
      Mam nadzieję, że będzie smakował :D:-(

      Usuń
  19. śmietana kremowka to 30%?

    OdpowiedzUsuń
  20. mam pytanie czy to ma byc masło czy margaryna np;Kasia

    OdpowiedzUsuń
  21. Hejka Joasiu:)
    Właśnie picze mi się twój sernik, wygląda apetycznie i pięknie. nie mogę się doczekać jak wystygnie i go zjemy heheh.
    Lecę jeszcze zobaczyć ,czy masz w przepisach orzechowca, jak masz to także będę go peikła , bo mam mnóstwo orzechów, a nigdy takiego ciasta nie robiłam:))
    Buziaczki!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Gabiś!
      Serniczek smakował? :D
      Jeśli dobrze pamiętam, na blogu jest tylko przepis na torcik z orzeszków laskowych... orzechów a chyba nie wrzucałam...poprawię się przy najbliższej okazji :P

      Usuń
    2. Joasiu sernik wyszedł przepyszny, a co najfajniejsze, to zaprosiliśmy naszych sąsiadów na niego i tak im posmakował,że za dwa dni , poprosiła mnie o przepis i o pomoc w pieczeniu i wyszedł przepyszny. Na święta opiekę ten ze spodem czekoladowym, a na przepis na orzechowca czekam z utęsknieniem, bo bardzo chcę go wypróbować. buziolkt:)))

      Usuń
    3. Gabi, baaaaaaardzo się cieszę!!! Miód na moje serce :))))

      Usuń
  22. dziękuje za odpowiedź ... pyt o masło czy margaryna:)

    OdpowiedzUsuń
  23. magnoliaojoaska ten przepis jest najlepszy na świecie każdy sernik w moim wykonaniu był totalną porażką :( dopóki nie trafiłam na Twój przepis...sernik wyszedł wspaniały i mega mega smaczny dziękuję serdecznie :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Potrzeba ciastka zbożowe, ale jakie dokładnie? :D

    OdpowiedzUsuń
  25. A ja właśnie skończyłam piec :) Wyrósł prześlicznie, ale niestety chyba coś zepsułam, bo spiekł się z góry i popękał :( Może Pani będzie wiedziała dlaczego...? :(

    OdpowiedzUsuń
  26. Odpowiedzi
    1. piekarnik elektryczny, czy gazowy? W gazowym koleżance zmienia temp.w zaleznasci od ciśnienia i 'jakosci' gazu :(
      W sumie dziwne,że popękał....to jedyny sernik,który nigdy się nie zapada i nie pęka...

      Usuń
  27. Piekarnik elektryczny. Następnym razem spróbuję może obniżyć blaszkę o jedno piętro...

    OdpowiedzUsuń
  28. na jak długo do lodówki trzeba włożyć spód

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkładam na czas przygotowywania sera - wystarczy, by masło stwardniało :)

      Usuń
  29. Z tymi twixami musi być ciekawe :), piękny i równiutki

    OdpowiedzUsuń
  30. Właśnie zrobiłem Twój sernik , a raczej mój i w smaku jest palce lizać. Nie jest taki wysoki jak na tym zdjęciu , ale to chyba przez rodzynki które dodałem.Polałem czekoladą i jest jak z bajki.Przyznam się że ze strachem podchodziłem do tego wypieku ale musiałem to zrobić , bo jak co święta w kuchni ja gotuję a moja żona ma wolne za cały rok.Wszystko już mam. Pierogi, barszczyk,uszka , ryba, naleśniki z warzywami zapiekane z serem na wierzchu ,sałatka i jabłecznik oraz ten sernik. Dzięki za przepis. Polecam wszystkim. Na pewno wam wyjdzie skoro udało się mi.Pozdrawiam .Zdrowych pogodnych świat dla was wszystkich a dla Ciebie magnolia przede wszystkim.Dodam tylko że ten sernik robiony był na Cyprze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miód na moje serce :)
      Wysoki wychodzi ,gdy zrobisz na średniej blasze :)
      Kurka , jaką organizacja w kuchni! No ,no pozazdrościć! Pewnie wszystko było przepyszne! :)
      Dziękuję Tomkiem za życzenia. Tobie i Twoim bliskim życzę wspaniałych Świąt w rodzinnej atmosferze!

      Usuń
  31. sernik jest przepyszny,upieklam wczoraj,najlepiej upiec dzien wczesniej na drugi dzien cos niesamowitego.Dziekuje za wspanialy przepis xxx

    OdpowiedzUsuń
  32. sernik jest przepyszny cudownie kremowy,upieklam wczorej najlepszy na nastepny dzien cos pysznego,dziekuje za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu , cieszę się, że Ci smakuje :)))
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  33. Czy kremówka prosto z kartonika czy ją ubijać?

    OdpowiedzUsuń
  34. hej :) mam takie pytanko na szybko, ponieważ planuję jutro upiec serniczek z przepisu dla kolegi na urodziny, a jest on wielkim wielbicielem serników, w związku z czym bardzo zależy mi żeby go nie zepsuć. czy piec mam z termoobiegiem? czy grzanie zwykłe? dodam, że używam mikrofali z funkcją piekarnika. liczę na szybką odpowiedź i z góry szalenie dziękuję!! :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Witaj :) chciałam zapytac czy te ciastka zbożowe można zastąpić innymi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Jeśli nie masz ciastek zbożowych, możesz wykorzystać herbatniki holenderskie lub petitki (smak spodu będzie ciut inny, ale równie dobry) :)

      Usuń
  36. Właśnie się piecze!! Już nie mogę się doczekać! Będzie pyszny prezent na Dzień Babci!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mniam, mniam :) Babcia będzie zadowolona :-)))

      Usuń
    2. Sernik jest przepyszny...taki delikatny....puszysty...rozpływa się w ustach!!! Boję się tylko czy jutro po wyjęciu z lodówki będzie tak samo smakował??

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że smakuje :)
      Jutro będzie równie pyszny :D

      Usuń
  37. wygląda bardzo apetycznie. Mam jednak pytanie, czy dodając bakalie, nie upadnie jak wszystkie moje do tej pory a upiekłam ich dziesiątki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Serniczek jest bardzo lekki i puszysty - obawiam się, że bakalie mogą być zbyt ciężkie...
      Może wypróbować patent z namoczeniem bakalii w alkoholu i otoczeniu w mące?

      Usuń
  38. Witam, jutro zabieram się do zrobienia sernika z Pani przepisu :) Mam nadzieję, że wyjdzie doskonale... i że zadowoli podniebienia 14 osób :) Pozdrawiam serdecznie. Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie smakował :) Trzymam kciuki!

      Usuń
    2. Serniczek w piecu :) wygląda bajecznie, mam nadzieję, że w smaku też taki będzie - niepowtarzalny... :)

      Usuń
    3. :-))))) Czekam na wrażenia po zjedzeniu :D

      Usuń
    4. Serniczek doskonały - delikatny i puszysty. Polecam serdecznie wszystkim! Dziękuję.

      Usuń
    5. Dziękuję i cieszę się, że smakował :)))

      Usuń
  39. Witam. Dziękuję za odpowiedź w sprawie bakalii. Sernik faktycznie leciutki jak obłoczek. W smaku inny niż moje poprzednie wypieki. Pychotka! Zresztą jak powiem że wczoraj upiekłam a teraz jest popołudnie i została z sernika nawet nie połowa, to mówi samo za siebie.Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam - Teri

    OdpowiedzUsuń
  40. Właśnie moj serniczek się piecze .....jak do tej pory ladnie rosnie.....czekam ne efekt koncowy jeszcze 50 min.....))))

    OdpowiedzUsuń
  41. Sernik rewelacja!!! upiekłam, wyszedł idealnie i smakował wszystkim:D

    OdpowiedzUsuń
  42. Witaj,
    na ten przepis trafiłam już daaawno temu i od tamtej pory piekę sernik na każde święta; wychodzi zawsze idealnie, więc jesteś moim cukierniczym guru. Już za parę dni przyrządzę go na Wielkanoc i trochę się jednak stresuję, gdyż pierwszy raz podam go moim przyszłym teściom (dotąd tylko o nim słyszeli, jednak nigdy nie spróbowali). Mam jednak nadzieję, że wyjdzie tak jak zwykle: PRZEPYSZNIE :-)
    Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę wszystkiego dobrego na nadchodzące Święta Wielkiejnocy:-)
    Izabela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za przemiłe słowa! Trzymam kciuki, by wyszedł idealnie!
      Tobie i Twoim bliskim również życzę wspaniałych Świąt! :)

      Usuń
  43. Dziś piekłam go z synem, zapomnieliśmy tylko sprawdzić ile czasu potrzeba na pieczenie więc pół nocki zarwanej. ale myślę ,że będzie warto!!! Pachnie w całej kuchni pięknie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe jedyną wadą jest długi czas pieczenia :)
      Smakował? :D

      Usuń
  44. Sernik jest przepyszny :) Bardzo łatwe wykonanie. Piekłam go już dwa razy i za każdym razem się udał. Jest bardzo delikatny, aż rozpływa się w ustach. Najlepiej smakuje schłodzony - taki z lodówki mmm.... pycha :) Polecam absolutnie, bo wychodzi dokładnie tak samo jak na załączonym powyżej zdjęciu :) Pozdrawiam i dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla takich chwil warto prowadzić bloga :)
      Super, że serniczek smakował1

      Usuń
  45. Robię już ten sernik od pewnego czasu, rodzina była zachwycona.Tato myślał że to sernik ze skepowej półki:) teraz robię ten sernik na Święta Wieklanocne.Wszystkim życzę Zdrowych Wesołych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-D Baaaardzo się cieszę!
      Zdrowych i smacznych Świąt! :)

      Usuń
  46. Sernik jest przepyszny.Najlepszy jaki jadłam.Przebiłam nawet moją siostrę specjalistkę od serników.Rzeczywiście nie opada,lekko pękł,ale to mi nie przeszkadza.Jest jeden duży minus.Ze spodu na drugi dzień zrobiła się wielka paćka.Kleił się do pergaminu i nie można było wyjąć kawałka.Próbowałam już wielu spodów - z półkruchego ciasta,podpiekałam przed wylaniem sera,ale zawsze zrobił się bardzo mokry(jakby to było surowe ciasto).Jadłam sernik z sera mielonego półtłustego ale jest suchy więc tego nie chciałabym zmieniać.Czy ma Pani jakiś dobry patent na spód?Bo sernik chcę ponownie upiec na imieniny mamy w maju dla 30 osób więc nie może być wtopy. Pozdrawiam i chyle czoła za to cudo.
    Ania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że smakował :)
      Dziwne z tym spodem...Piekę ten sernik od lat i nigdy nie zrobił się mokry.... Czy przed włożeniem do lodówki sernik jest całkowicie zimny? :)

      Usuń
  47. Tak naprawdę,to sernik wylądował w bardzo chłodnej piwnicy,gdzie przechowuję przetwory.Tam też trafiają placki na galaretce lub śmietanie.Jednak czy to będzie przyczyną?Boję się ponownie zaryzykować, bo wydaję mi się,że to zbyt błahy powód..

    OdpowiedzUsuń
  48. na jaki rozmiar blachy to są proporcje?

    OdpowiedzUsuń
  49. Dopiero czytam tego bloga od 15 minut i już jestem zachwycona przepisami, zdjęciami, .Już zapisuję stronkę bo mam zamiar wypróbować tu te pyszności;) Jak coś upichcę to zaraz się pochwalę:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezmiernie mi miło Cię tu gościć :) i będę zachwycona, gdy podzielisz się ze mną swoimi wrażeniami po wypróbowaniu :)

      Usuń
  50. sernik rozpływa sie w ustach, jest rewelacyjny i prawda nie opada :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Jestem bardzo podekscytowana wpisami i ... lecę na zakupy bo i ja chcę dziś upiec ten serniczek - dam znać jak mi wyszedł:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam z wielką niecierpliwością :) Mam nadzieję, że będzie smakował :)

      Usuń
  52. Uwielbiam serniki a Twój wygląda przepysznie. Na pewno wypróbuję ten przepis, pozdrawiam serdecznie :D

    OdpowiedzUsuń
  53. Dzisiaj upieklam sernik z Twojego przepisu , przepyszny i wyszedl idealnie:)

    OdpowiedzUsuń
  54. NAJLEPSZY SERNIK JAKI W ZYCIU JADLAM:) DELIKATNY NIE ZA SLODKI I ROZPLYWAJACY SIE W USTACH POLECAM :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Ratunku, pomocy. Robię ten serniczek i dosłownie zgłupiałam. Kupiłam twixy w opakowaniu 200 g - są 4 podwójne sztuki. Jeżeli włożę 2,5 opakowania to będę miała 20 pojedyńczych batoników. Nie wiem o jakich opakowaniach mowa. Proszę o podpowiedż - pilne. Już powątpiewam czy ten serniczek się uda jak już na etapie przygotowania produktów musiałam przystopować. A jutro mam imprę i chciała bym zaskoczyć gości. Z góry dziękuję. Zdziśka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sernik na 100% się uda! Jestem tego pewna! Weź 5 pojedynczych batoników - normalnie Twixy są pakowane po 2, dlatego napisałam 2 i 1/2 opakowania. Podpowiem jeszcze jeden patent - jeśli nie masz dobrego malaksera, w którym je zmielisz, wrzuć na kilkanaście minut do zamrażarki i zetrzyj na tarce (grube oczka).

      Usuń
  56. Stokroć dzięki za ekspresową odpowiedź. Serniczek już w piekarniku i póki co dobrze wygląda póki co. No jeszcze 40 min. i będzie po krzyku. Nie ważne już jak wyjdzie, ale wierzch potraktuję gorzką czekoladą. Dziękuję bardzo za podpowiedź. Przeczytałam dokładnie wszystkie komentarze i już z nich się dowiedziałam o starciu na tarce i tak też zrobiłam. Oczywiście jak starłam ciasteczka to mnie olśniło, że 2,5 paczki batoników/ pakowanych 4 x 2/ nie mogę użyć bo serników musiała bym upiec wnet dla całego bloku. Gorąco pozdrawiam z ciepłego dzisiaj Pomorza. Przepraszam za kłopot.Zdziśka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie :)
      Daj koniecznie znać, czy przypadł Ci do gustu :)
      Eee tam od razu dla całego bloku :D Najwyżej spód by grubszy wyszedł :P
      Żaden kłopot! Również pozdrawiam :) niestety z pochmurnego Dolnego Śląska :)

      Usuń
  57. Sernik obłędny. Co prawda wierzch wyszedł w kolorze złocistym, troszkę popękał no i odrobinę opadł. Przed laty doświadczona kuchareczka, przygotowująca potrawy u mnie na Komunię mojej córki powiedziała " jak wierzch sernika troszkę popęka tzn., ze jest b. dobry". Przekonałam się, że coś w tym jest. Jednak tu marzyłam o takim z tego obrazka j.w. Udał się inny, ale równie smaczny. Goście byli zachwyceni. Orzechowy torcik nie uzyskał takiego aplauzu jak ten sernik. Nie obyło się bez próśb z ich strony o przepis. Oczywiście, że go rozpropaguję wśród swoich a to oznacza,że przepis zagości również w ich rodzinach i u ich znajomych, bo nie można się oprzeć temu serniczkowi. Nie raz tu wpadnę na tę stronkę. Życzę dalszych ciekawych inspiracji i serdecznie pozdrawiam. Zdziśka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Zdzisiu!
      Bardzo się cieszę, że Wam smakował :) Następnym razem spróbuj nieco zmniejszyć temperaturę, może piekarnik daje większą temperaturę niż nastawiona. Jeśli wierch za bardzo się 'złoci', warto podczas pieczenia przykryć folią aluminiową.
      Miło mi będzie, jeśli u mnie zagościsz na dłużej :D
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  58. Robiłam ten sernik dwa razy i za każdym razem wyszedł pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  59. mega dobry sernik, taki puszysty :D zrobiłam do niego jeszcze własnej roboty sos malinowy i po prostu odpływam :D

    OdpowiedzUsuń
  60. ten sernik mi nie urusl ani centymetra ~? czy on wogole niewyrasta? Pieklam tez w parze wodnej czy to moze byc tego przyczyna ? boje sie przez to bedzie jedna wielka ciapa. ale czekam cierpliwie az ostygnie zanim wloze do lodowki. I jeszcze jedno pytanie wyciaga sie go odrazu z piekarnika czy trzeba czekac az ostygnie .Prosze o odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sernik bardzo nie wyrasta, ale co nieco powinien się podnieść, ale niewiele. Tego sernika nie piekę w parze wodnej. Temperatura pieczenia jest dość niska, ale po upieczeniu sernik nie MOŻE być ciapowaty - można sprawdzić patyczkiem, czy się upiekł.
      Po upieczeniu zostawiam na chwilę w otwartym piekarniku, następnie wyciągam na zewnątrz.

      Usuń
    2. Bardzo dziekuje za szybko odpowiedz . Mimo ze niewyrusl wydaje mi sie ze przyczyna byla troche wieksza foremka i ta para wodna.Ale w smaku jest naprawde wysmienity juz polowe niema mimo ze niebyl do konca zimny. Drugi bedzie jeszcze lepszy palze lizac......

      Usuń
  61. Witam.Mam pytanie a co by bylo jesli na ten ser dodatkowo dalo by sie piane z bialek na wierzch tak aby wyszla taka lekko beza .Jak pani mysli nie spalila by sie ta beza i czy wogole to dobry pomysl tak aby niezmarnowac calego serniak~?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że spokojnie można zaszaleć :) Sernik nie ma tendencji do przypiekania się, więc i beza się nie spali :) A smak z bezą to kwestia gustu :)

      Usuń
  62. ja go dzis zrobilam z podwojnej porcji.Siedzi wlasnie w piekarniku , czy tez ma sie piec 90 min czy dluzej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam za opóźnioną odpowiedź. Jeśli robię z większej ilości składników, z reguły 90 min. wystarcza, ale zawsze sprawdzam patyczkiem.

      Usuń
  63. witam, taki piekny ten serbik i tyle tu pozytywnych komentarzy, ze musze wyprobowac ten przepis na swieta. Ale chcialabym uzyc formy 25/36 o ile zwiekszyc ilosc skladnikow zeby byl taki wysoki jak u Ciebie? Poza tym chcialabym zrobic na polkruchym ciescie czy podpiec go wczesniej w piekarniku, jak dlugo? Wole zasiegnac rady specjalisty :) i cos czuje ze ten przepis podbije serca mojej rodziny ale boje sie bo to pierwszy pieczony przeze mnie sernik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli zrobisz z 1,5 porcji, będzie dobrze :) Podpiekłabym spód z 10-15 min. Jeśli Wam zasmakuje, wypróbuj również na twixowym spodzie - daje fajnego smaku :)

      Usuń
    2. Acha, i sernik zawsze się udaje, więc na pierwszy serniczek nie mogłaś wybrać lepiej :))))))))))))

      Usuń
    3. Bardzo dziękuję za odpowiedź, a czy ten twixowy spód nie jest twardawy? Może zaszaleje i jednak zrobie :) bardzo mi się tu podoba na tym blogu :D smacznie i przyjemnie :D pozdrawiam!

      Usuń
    4. Nie jest taki mięciutki jak np. biszkopt, ale też nie jest twardy - konsystencja w sam raz dla puszystego wierzchu :)
      Serdecznie dziękuję :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
    5. Sernik wyszedl rewelacyjny. Bezcenna byla mina mojej tesciwej gdy go sprobowala i rozplywal sie w ustach. Nie popekal, nie opadl i byl baaardzo puszysty! Dziekuje za ten przepis , bedzie moim popisowym ciastem ten sernik, sama nie jadlam lepszego. Pozdrawiam:-)

      Usuń
    6. :-)))))))))) Ach jak miło się czyta taki komentarz...a minę teściowej sobie wyobrażam i cieszę się, że mogłam ciut pomóc w osiągnięciu takiego efektu :-))))))))

      Usuń
  64. Najlepszy, najwspanialszy sernik jakikolwiek piekłam i jadłam... dziękuję za przepis! :) Mega!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baaardzo się cieszę i dziękuję za miły komentarz! :)

      Usuń
  65. sernik pyszny ale niestety opadł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo to dziwne... do tej pory dałabym sobie rękę uciąć, że to sernik, który nigdy nie opada :)

      Usuń
    2. czy mozna zrobic na biszkoptach?

      Usuń
  66. Czy forma okrągła o średnicy 25 cm nie bedzie za mała i sernik rosnąć sie nie wyleje ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy jaka wysoka. Może być za mała... Sernik dużo nie rośnie, więc najwyżej można nie wlać całości - wystarczy zostawić 1-2 cm od wierzchu, albo 'przedłużyć formę np. papierem do pieczenia :)

      Usuń
  67. czy mozna zrobic na biszkoptach/?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, ale będzie ciut mniej wyrazisty w smaku - jednak smak karmelu z twixów dodaje mu nieco pazura :)

      Usuń
  68. Piekłam ten sernik już 3 razy i za każdym mi wychodził ! Rewelacyjny przepis, szczególnie dla tych, którzy planują upiec swój pierwszy serniczek (ja również zdecydowałam się na pierwszy raz wypróbować ten przepis :)). Super !!

    OdpowiedzUsuń
  69. Przepyszny upieklam juz czwarty raz.Wczoraj goscie wrabali go w 10 min i mowili ze w zyciu tak pysznego puszystego sernika nie jedli .Jeden minus dzis niestety musze piec nastepny w.wesolych swiat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję :) Ech...z takimi niedogodnościami trzeba się niestety pogodzić :DDD

      Usuń
  70. Zrobilam sernik i jest tak puszysty ze az sie rozsypuje przy krojeniu, gdzie robie blad? Jest pyszny ale czemu sie kruszy? Moze za malo maki ziemniaczanej albo za mocno ubijam bialka, mozliwe? Ale jest wysmienity w smaku, nie popekal i nie opadl.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy po schłodzeniu w lodówce nadal się kruszy?

      Usuń
    2. Niestety nadal sie kruszy, ciezko go pokroic.. 50g maki to dwie lyzki tak? Juz sama nie wiem.

      Usuń
    3. 50g mąki to ok. 5 łyżek. Stawiałabym raczej na ser użyty do tego sernika...

      Usuń
  71. Ser byl z lidla pilos ale juz chyba wiem w czym problem, gdzies na internecie wyczytalam ze 50g to 2 lyzki i dalam za malo.. nie zespolilo wszystkiego :-) a czy w 120 stopniach on sie napewno dopieka bo moja babcia strula mi nerwy mowic ze jest niedopieczony, bo w odroznieniu od jej sernika moj byl rowny, nie popekal i nie byl przypalony. Stwierdzila ze w 120 sie nie upiecze. Ale ja sie nie poddaje i jutro robie kolejny wg Twojego przepisu tylko dam wiecej maki :-) dzieki za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też często robię na Pilosie, więc to na pewno nie ser. 50g to 5 takich w miarę czubatych łyżek. Białka nie muszą być ubite na bardzo sztywną pianę i ważne by dokładnie (choć delikatnie, rózgą) wymieszać je z masą serową. No i nie miksuj zbyt długo sera z jajkami, masłem i cukrem, by nie nabrał za dużo powietrza (mieszaj tak długo, aż składniki się połączą)
      Upiecze się na 100% w 120C! Ten sernik nie pęka, nie opada i nie przypala się - to też wpływa na to, że jest taki puszysty. Czasami, jak go wstawię zbyt wysoko do piekarnika i widzę, że za bardzo się rumieni, przykrywam wierzch folią aluminiową, tak by nie dotykała sera :-) Jeśli masz wątpliwości, czy się dopiekł, sprawdź pod koniec pieczenia wbijając patyczek - jeśli się nie klei, jest ok :-D
      Ten sernik jest inny od tradycyjnych, babcinych, ciężkich, więc babinka musi się przekonać do innego smaku i już :D :D :D

      Usuń
    2. Jja zdecydowanie wole Twoja wersje sernika, moglam od razu zapytac Ciebie a nie szukac w internecie.. bardzo dziekuje za pomocne rady, teraz musi wyjsc idealnie :-)

      Usuń
    3. :D Dziękuję :)
      Oj musi wyjść, nie ma wyjścia :D Czekam na info, czy drugi wyszedł mniej 'kruchliwy' :D

      Usuń
    4. Wyszedł idealny ! To była wina braku mąki :-) mój błąd.. ale teraz już ten przepis zapisuje do moich najlepszych i już zawsze będę mogła upiec sernik idealny! Jeszcze raz dziękuję!

      Usuń
    5. Baaardzo się cieszę! :-)) Dziękuję za podzielenie się swoją opinią :)

      Usuń
  72. wygląda pysznie!!!! a pieczemy jak? termoobieg czy grzałki? :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  73. Czy zamiast spodu z ciastek można zrobic do tego sernka kruchy i ciasto piec w tym samym czasie? chodzi mi o czas pieczenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, podpiekłabym sam spód (w zależności od jego grubości) ok. 5- 10min.

      Usuń
  74. Pragnę bardzo podziękować za podzielenie się tak wspaniałym przepisem. Wczoraj zrobiłam ten sernik dla zaproszonych gości, gdyż ja nie przepadam - a może raczej - nie przepadałam za słodkim dopóki nie spróbowałam tego sernika. Sernik, który ma wszystkie inne pod sobą. PRZEPYSZNY!!!!! Zrobiłam wszystko zgodnie z Pani przepisem i wyszedł mi tak jak na zdjęciu. Puszysty, lekki, a smak....... niebo w ustach. PYCHA!!!!! Serdecznie pozdrawiam. Claudia

    OdpowiedzUsuń
  75. Sernik wygląda świetnie i muszę się przekonać, jak świetnie smakuje tylko mam same blaszki 25x40 i zastanawiam się czy zostawić czy proporcje czy jednak zwiększyć?Właściwie zawsze robiłam w nich serniki z 1kg sera, będę wdzięczna za podpowiedź:)pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponowałabym zwiększyć ilość składników o 1/4, by sernik był wystarczająco wysoki :)

      Usuń
  76. A ten sos truskawkowy to jak się robi,chyba że to ma być kupny jak do lodów-sernik upieczony-wyszedł spoko,równiuteńki.

    OdpowiedzUsuń
  77. Czy ten sos truskawkowy to jest ten kupny co do lodów ?właśnie upiekłam sernik,jest równy jak stół-a zawsze wszystkie serniki były opadnięte na środku i zero przypalenia -extra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być kupny, ale oczywiście domowy smakuje lepiej ;) Zamieszczę na niego przepis, jeśli będzie potrzebny.

      Można również zrobić zygzaki z czekolady na wierzchu. Sernik bez dodatków smakuje równie pysznie :)

      Usuń
  78. Pyszny serniczek,jadłam bez sosu ,bo nie miałam ,a dla gości rozgrzałam konfiture wiśniową z biedronki,bo to miałam-i wszystko zjedli.Polecam i za chwilę zabieram się za ponowny jego wypiek-już tylko na 2 osoby,to może w końcu zjem go do woli-bo warto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można śmiało serwować bez dodatków :)
      Cieszę się, że przypadł do gustu zarówno gościom, jak i Tobie :)
      Smacznego! :)

      Usuń
  79. A czy można prosić o przepis na sos truskawkowy?

    OdpowiedzUsuń
  80. mam pytanie braklo mi 25 dkg sera bo okazalo sie ze w wiaderko 1 kg bylo jego jednak mniej .czy mozna na to miejse dac np .serek mascarpone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyjdzie ciut inny serniczek, ale pewnie równie dobry :)

      Usuń