piątek, 1 czerwca 2012

Sernik z dżemem wiśniowym


Składniki:
ciasto:
  • 250g mąki
  • szczypta proszku do pieczenia
  • 125g masła
  • 65g cukru
  • 1 jajko
masa:
  • 1 słoik dżemu wiśniowego (niskosłodzony z całymi owocami)
  • 75g masła
  • 750g zmielonego twarogu sernikowego
  • 200g cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 łyżeczka startej skórki i 2 łyżki soku z cytryny
  • 5 jajek
  • 1 łyżka mąki
  • 1 żółtko

Ciasto:

Masło posiekać, dodać pozostałe składniki i wyrobić ciasto. Zawinąć w folię i włożyć na 30min. do lodówki.

Po schłodzeniu rozwałkować i przełożyć na blaszkę wyłożoną pergaminem formując wysoki brzeg (wystarcza na tortownicę Ø28cm - mój tym razem pieczony na blaszce prostokątnej)

Masa:

Masło roztopić i wystudzić. 

Twaróg utrzeć z pozostałymi składnikami (oprócz żółtka).

Rozsmarować dżem na cieście, delikatnie wylać masę serową.

Piec 60min. w piekarniku nagrzanym do 175C.

Następnie posmarować żółtkiem wymieszanym z niewielką ilością wody i piec kolejne 15min.

Wyciągać z formy po przestudzeniu.


Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Nie pomyślałam nigdy o dodaniu dżemu do sernika. Bardzo fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potrzeba matką wynalazku :) Zawsze robię ten sernik z wiśniami, ale że akurat nie miałam użyłam dżemu i szczerze powiem, że efekt mnie zadowolił :)

      Usuń
  2. Słodycz sera przełamana cienką warstewką dżemu...no tak. Doskonałe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. anonimowy

    poprosze o wymiar blaszki,zainteresowal mnie sernik

    OdpowiedzUsuń